czwartek, 4 października 2012

Październikowy raport AA - jeden konkret, wiele powtórzeń i tajemniczy pozew


Poniżej mój komentarz do dziś opublikowanego raportu z wydarzeń w spółce. Pisownia raportu oryginalna, nie mam ochoty poprawiać za spółkę czeskich błędów gramatycznych i literówek, osoba odpowiedzialna za te komunikaty powinna chociaż przeczytać to co napisała... Ale do rzeczy:


Prace na supersamochodem Arrinera Hussarya nabrały rozpędu i postępują zgodnie z wcześniej założonym harmonogramem. Poniżej zestawienie tylko najważniejszych wydarzeń, jakie miały miejsce w spółce we wrześniu:

Wstęp jak zwykle zabawny, bo według harmonogramu mieliśmy poznać chociażby design wersji "33" Hussaryi "na przełomie sierpnia i września"

1.    Arrinera Automotive S.A. podpisała z Politechniką Warszawską umowę Konsorcjum naukowego o nazwie „Inicjatywa transferu techniki lotniczej do przemysłu motoryzacyjnego ITTLePM”.  Szacowana wartość projektów badawczych wynosi 5.000.000 zł. Kwota przewidziana na sfinansowanie prac dla Arrinera Automotive wynosi 50% kwoty. [...]

Rzecz godna osobnego posta, dlatego piszę o tym tutaj i zachęcam do lektury.

2.    Odbyło się spotkanie z kontrahentem finansowym z Kuwejtu. W trakcie dwudniowej wizyty w siedzibie spółki zostały omówione plany związane z rozpoczęciem sprzedaży modelu Arrinera Hussarya w krajach Zatoki Perskiej. Zamiarem stron jest sformalizowanie ustaleń biznesowych odnośnie inwestycji w spółkę Arrinera Automotive. W przypadku sfinalizowania rozmów spółka niezwłocznie poinformuje w oddzielnym komunikacie.

Mimo wszystko na razie kategoria bajek i obiecanek dla drobnych inwestorów, aczkolwiek nie przeczę że takie spotkanie mogło mieć miejsce. W końcu nikt nie zabrania spotykać się z obywatelami Kuwejtu, a nawet z nimi rozmawiać.

Inwestor z Kuwejtu wypatruje Arrinery ;-)

3.    Zaprojektowano stylistykę wnętrza i nadwozia  limitowanej serii auta Arrinera Hussarya „33”. Zarząd spółki postanowił zaprezentować wersję ”33” zostanie zaprezentowana podczas organizowanej konferencji prasowej dla dziennikarzy motoryzacyjnych, o czym spółka poinformuje w oddzielnym komunikacie. 

Oczywiście nie wiemy w przybliżeniu nawet,  kiedy będzie taka konferencja i czy spółka jeszcze wróci do tego tematu. Dlatego m.in. sceptycznie podchodzę do "zaprojektowania" podanego w trybie dokonanym.

4.    Zgodnie z harmonogramem został zakończony etap projektowania modelu przestrzennej ramy 3D. W listopadzie rozpoczną się testy gotowej ramy, która została zaprojektowana we współpracy z Lee Noble.

Testy gotowej ramy, w sensie gotowej w komputerze. Ciągle nie widać choćby kawałka blachy czy kompozytu w realnym świecie. A Lee Noble już tylko współpracuje udzielając wskazówek via mail, czy jednak fizycznie wykona tą ramę u siebie i prześle, tak jak przedtem zapowiadano? Poza tym, informacja o testach modelu ramy nie jest nowa.

5.    Arrinera Automotive S.A. podpisała list intencyjny z firmą ściśle współpracującą z FIA – organizatorem europejskich wyścigów samochodów sportowych oraz wyścigowych. Podpisanie finalnej umowy będzie zobowiązywać spółkę do dostarczania ram pojazdu, wnętrz i paneli nadwozia w celu stworzenia Arrinery Hussarya w wersji wyścigowej, dedykowanej do udziału w zawodach GT3. Kooperant jest zainteresowany bezpośrednią sprzedażą supersamochodu Arrinera w wersji cywilnej, jak i wyścigowej.

Nowość o tyle, że list intencyjny podpisano, zgodnie z zapowiedzią.

6.    Spółka otrzymała kompletną dokumentację techniczną jednostki napędowej LS9 od Powertrain Integration LLC (przedstawiciela GM)

Było wcześniej i szerzej na blogu Łukasza Tomkiewicza. Konkret, powiało optymizmem...

7.    Odbyła się ponowna wizyta w siedzibie spółki przedstawiciela Applus IDIADA Group dotycząca uzyskania przez spółkę homologacji małoseryjnej na supersamochódu Arrinera Hussarya.

Efekty wizyty, jakieś ustalenia? Jeśli nie ma, to po co pisać, nikogo takie info nie rusza.

8.    Przedstawiciele spółki spotkali się w siedzibie spółki z osobą, który od kilkunastu lat za granicą współpracuje z najbardziej znanymi i prestiżowymi firmami z branży supersamochodów i świata wyścigów (włączając w to bolidy Formuły 1). Uczestniczył on również w fazie prototypowania dwóch zaawansowanych technicznie supersamochodów (Bugatti Veyron i Spano GTA).  Osoba ta specjalizuje się w zakresie badania wytrzymałości struktur bezpieczeństwa, optymalizacji struktury nośnej i zawieszenia, modelowaniu i obliczaniu elementów kompozytowych nadwozia oraz podwozia, analizach typu crash test i wielu innych. Posiada on również, z racji swojego doświadczenia, szerokie kontakty w światowej branży motoryzacyjnej. Po zapoznaniu się z ofertą została podjęta decyzja, iż zostanie nawiązana z nim współpraca.

Z jednej strony zapowiada się świetnie, z drugiej to jednak nie jest kolejny przyczynek do wyciszania / pomniejszania roli Lee Noble w projekcie Arrinera? Czy w tej chwili nie jest to tylko gra znanym nazwiskiem, co więcej, czy kiedykolwiek było inaczej? Na razie pytania bez jednoznacznej odpowiedzi.

9.    Arrinera Automtotive S.A. otrzymała propozycję umieszczenia supersamochodu Arrinera Hussarya w rosyjskiej edycji wydawanego corocznie katalogu Toys For Boys, promującego ekskluzywne przedmioty i nowinki z różnych branży. Spółka skorzystała z propozycji zamieszczenia supersamochodu Arrinera Hussarya w wydaniu na rok 2013, które według zapewnień wydawcy zostanie wydany w październiku br.

Toys For Boys? Na miejscu Arrinera/Veno raczej unikałbym takich skojarzeń, bo rzeczywiście w 2008 roku wzięli się do tego ambitnego projektu jak chłopcy budujący swój pierwszy zdalnie sterowany model samochodu.

10.   Zakończony został kilkudziesięciostronicowy pozew przeciwko Jackowi Balkanowi o zniesławienie. Pozew zostanie złożony w pierwszej połowie października.

Ten pozew był już kilka razy zakończony, kilka razy składany, ale co tam, zostanie złożony ponownie :-) Ludziom z Arrinery / Veno radzę jednak przedtem skontaktować się z dziennikarzem Pulsu Biznesu, który w niedawnym artykule napisał, że pozew został złożony. Może on wie lepiej?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz