piątek, 8 lutego 2013

Mało ważna super rama by Lee Noble?

Pozwolę sobie na jeszcze jedną przeklejkę z facebooka, bo temat ważny. Tym razem moja dyskusja z Łukaszem Tomkieiwczem na temat niedotrzymania zapowiedzi "ukończenia, a następnie pokazania" jeżdżącej ramy Hussaryi do końca grudnia ubiegłego roku. Wychodzi na to, że rama "by Lee Noble", na której firma budowała główną częśc przekazu marketingowego nie jest taka ważna i w ogóle, o co tyle szumu. Teraz na topie są klapki spojlery, generatory wirów i temu podobne robione z Politechniką. Autorytet od ramy już się zużył? Ewentualnie przestał przesyłać wskazówki na maila, bo o takiej  formie współprodukcji ramy donosili ostatnio czasu prezesi Arrinery i Veno. Skądinąd wiem, co porabia obecnie Lee Noble i czemu się poświęca - bierze udział w wyścigach oraz buduje nowy, lekki samochód - dla siebie, do ścigania na torze. Wszystko wskazuje na to, że bez reszty poświęca się swojej pasji, dlatego nie spodziewałbym się jakiegoś większego zaangażowania w Arrinerę.

Dosyć dygresji, poniżej zapis krótkiej dyskusji, która wprawiła mnie - mimo wszystko - w pewne zdumienie.



Hussarya.Blogspot.com: My look at the polish supercar Na grudzień zapowiadaliście prezentację jeżdżącej ramy. A tymczasem... druczek po rusku? Kiedy będzie pokazana ta rama, rozumiem, że są opóźnienia, ale jaki był cel zapowiedzi na grudzień, skoro nie można dotrzymać terminu?
4 lutego o 20:01

Arrinera Automotive S.A. Prosimy o podanie linku do wypowiedzi gdzie informowaliśmy, że robimy prezentację jeżdzącej ramy w grudniu 2012 roku.
Wtorek, 07:28

 Hussarya.Blogspot.com: My look at the polish supercar Proszę oto link - oficjalny komunikat EBI: http://www.bankier.pl/wiadomosc/VENO-Informacja-z-Arrinera-Automotive-S-A-odnosnie-planow-debiutu-na-NewConnect-2650695.html "Zarząd Emitenta otrzymał od zarządu Arrinera Automotive S.A. informację, iż w związku z planowanym dokończeniem jeżdzącej ramy supersamochodu Arrinera Hussarya do końca 2012 roku i następnie jej pokazem... [...]" Rozumiem, że sam pokaz ramy może być później (jak zwykle bardzo sprytnie sformułowane zdanie), ale jakoś nie pochwaliliście się ukończeniem ramy?
 Wtorek, 20:59

Arrinera Automotive S.A. Nie jest ustalone czy będzie pokaz jeżdżącej ramy dla publiczności czy też tylko dla prasy lub inwestorów. Firmy zazwyczaj nie pokazują jeżdżących ram tylko kompletne samochody. Tak więc będziemy na bieżąco informować o tak ważnych wydarzeniach. Poza tym zrobienie jeżdżącej ramy to nie jest jest jakieś mega wydarzenie, znacznie więcej pracy zajmują przygotowania do niej czy też np. detale niż samo fizyczne jej wykonanie. Dla przykładu 14-miesięczn opracowywanie designu było połączone z jednoczesnym opracowywaniem ramy i innych pokrewnych detali, gdyż jak powszechnie wiadomo to one zajmują najwięcej czasu. Tak więc jeśli przygotowanie ramy i wszystkim tematów z tym związanych zajmuje 2 lata to jej fizyczne wykonanie to już najłatwiejsza rzecz, która zajmuje max. 3-4 miesiące (w zależności od zespołu). Nie wiadomo czemu w Polsce zrobienie tej ramy urosło do rangi mega zadania (z tego co się czyta w Internecie). Tego typu konstrukcje powstają od lat na całym świecie i nie ma w tym żadnej magii, wystarczają wyliczenia inżynierów.
Środa, 01:21

 Hussarya.Blogspot.com: My look at the polish supercar Dlaczego rama jest tak ważna w tym wypadku: po pierwsze sami robiliście wielki szum marketingowy (ramę miał wykonać Lee Noble, potem w wersji złagodzonej - przy współpracy Lee Noble); po drugie przy AH1 były opinie, że pod nadwoziem Arrinery jest prymitywna kratownica, więc ludzie (zwłaszcza inwestorzy) chcieliby mieć dowód, że potraficie zaprojektować i wykonać lekką i nowoczesną konstrukcję, która poradzi sobie z osiągami supersamochodu.
Środa, 09:46

Hussarya.Blogspot.com: My look at the polish supercar I jeszcze co do pokazu, to od jakiej zainwestowanej kwoty będziecie zapraszać inwestorów? Bo moim zdaniem należałoby szanować wszystkich akcjonariuszy, którzy od lat finansują projekt Arrinera, drobnych - których jest cała masa - także, a może szczególnie nawet, gdyż często zainwestowali oni procentowo dużą część swoich oszczędności/dochodów. Tymczasem jak widzę drobni inwestorzy traktowani są jako "publiczność". W czym dziennikarze są lepsi, jeśli nie wyłożyli na Arrinerę ani złotówki? Nie byłoby problemu, zróbcie pokaz na stadionie, a biletem wstępu będzie zaświadczenie z biura maklerskiego.
Środa, 09:49

Arrinera Automotive S.A. Nie jest ustalone czy będzie pokaz jeżdżącej ramy dla publiczności czy też tylko dla prasy lub inwestorów. Firmy zazwyczaj nie pokazują jeżdżących ram tylko kompletne samochody. Tak więc będziemy na bieżąco informować o tak ważnych wydarzeniach.
Środa, 13:12

Hussarya.Blogspot.com: My look at the polish supercar ??? Ciekawa odpowiedź, godna prostego bota na czacie. No to czekam na te ważne wydarzenia, które zarazem są zupełnie nieważne (supernowoczesna rama konsultowana z jakimś Lee Noble, wokół której tyle robi się szumu). Powodzenia.
Środa, 17:50

Arrinera Automotive S.A. Jeśli ktoś dokładnie przeczytał skład zespołu projektowego: www.arrinera.com/pl/zespol_projektowy.html oraz czytał uważnie wszystko co publikowaliśmy na blogu www.arrinera.blogspot.com + fakt bliskiej współpracy z Politechniką Warszawską to nie będzie miał nawet najmniejszych wątpliwości czy będziemy w stanie zrobić to co zapowiadamy.
Środa, 20:39

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz