sobota, 4 sierpnia 2012
Arrinera Hussarya zaczyna swój bieg… (informacja prasowa firmy Arrinera Automotive S.A.)
„Przez chwilę nie widać nic. Aż zagrzmiało coś i dźwięk się uczynił, jakby w tysiącu kuźni kowale młotami bili. {…} Husaria już rozpuściła konie. Boże, co za impet! ”*1
Piękno, siła i manewrowość: oto główne cechy najsłynniejszej i najbardziej skutecznej w XVIIw. kawalerii na świecie - polskiej Husarii. Arrinera Hussarya czerpie z tej tradycji najlepsze cechy. Jest ucieleśnieniem marzeń o sile, szybkości oraz pięknie zawartym w jednym ciele.
Współczesny wyraz Husaria w literaturze polskiej był wcześniej pisany Hussarya, przykładem może być wiersz Marii Konopnickiej „Poezye”:
„Niech hussarya skrzydła bierze,
Niech stalowe lśnią pancerze”*2
*1 „Potop” – Henryk Sienkiewicz
*2 Maria Konopnicka, Tytuł: Poezye. Serya trzecia, Data wydania: 1887
Arrinera Hussarya
Prezentowana stylistyka nadwozia jest wynikiem konsekwentnie prowadzonych prac od 2008 roku zmierzających do stworzeniem polskiego supersamochodu Arrinera Hussarya i zatwierdzonym designem wersji produkcyjnej. Prace nad obecną stylistyką Arrinery Hussarya trwały 14 miesięcy, podczas których bryła nadwozia została poddana m.in. badaniom aerodynamicznym przy prędkości 360 km/h. Szereg analiz i testów przeprowadzono przy współpracy z Politechniką Warszawską (MEiL) pod kierownictwem prof. nzw. dr hab. inż. Janusza Piechny.
„Arrinera Hussarya została stworzona z myślą o miłośnikach szybkich i pięknych samochodów, osób poszukujących zarówno emocji, dużej dawki adrenaliny, jak i nutki ekstrawagancji połączonej z praktycznością codziennych rozwiązań. ” - Łukasz Tomkiewicz (Prezes Zarządu).
To właśnie z myślą o komforcie przeprojektowano kokpit - dzięki czemu kierowcy doświadczą subtelnie dobranego balansu między swobodą przestrzeni, a specyfiką wnętrza charakterystyczną dla supersamochodu. Powiększono prześwit podwozia oraz przeprojektowano drzwi, aby otwierały się w sposób tradycyjny (w odróżnieniu od prototypu A.H.1).Arrinera Hussarya nie zmieniła najważniejszych wymiarów bazowych, przyjęta stylistyka spowodowała efekt optycznej lekkości, korespondując z aktualnymi trendami na świecie.
Inspiracją dla Arrinery Hussarya był ruch i dlatego poświęcono bardzo dużo czasu na uzyskanie jak najwyższej doskonałości aerodynamicznej. W konsekwencji aktualny design w dużej mierze „został stworzony przez strugi powietrza opływające bryłę supersamochodu”- Pavlo Burkatskyy (główny stylista firmy).
Niezliczona ilość wzajemnie przecinających się linii wskazuje na potrzebę ciągłego ruchu. Linie przecinają się, zanikają i ponownie wyłaniają na bryle supersamochodu. Żadna z krawędzi nie ma początku ani końca, zostały złapane w ruchu.
Nadkola supersamochodu Arrinera Hussarya zostały mocno zaakcentowane podkreślając stabilność i ogromną moc. Połączenie muskularnej sylwetki i lekkości nadało supersamochodowi Arrinera Hussarya cechy drapieżnika - siłę i szybkość.
„Sam wyraz Arrinera wywodzi się z języka baskijskiego oraz włoskiego i oznacza w wolnym tłumaczeniu - prawdziwie opływowy” - Łukasz Tomkiewicz (Prezes Zarządu).
Jednym z akcentów, które będą świadczyć o ekskluzywności supersamochodu Hussarya, będzie własna paleta barw lakieru, stworzoną przez jeden ze znanych firm.
Spoilery – hamulce aerodynamiczne
Supersamochód Arrinera Hussarya jest także wyposażony w dwa wychylane spoilery, które przy prędkościach wynoszących ponad 150 km/h zachowują się jak hamulec aerodynamiczny, ustawiając się pod kątem 50 stopni, dzięki czemu skraca się droga hamowania. W przyszłości m.in. te spoilery posłużą także jako elementy aktywnej aerodynamiki.
Limitowana seria “33”
Na przełomie sierpnia i września Arrinera Automotive S.A. planuje zaprezentować wygląd tzw. 'serii 33'. Będzie to limitowana wersja Arrinery Hussarya, która zostanie wyprodukowana jedynie w ilości 33 sztuk. Te unikalne egzemplarze będą się różniły m.in. wyposażeniem oraz elementami stylistycznymi wnętrza i nadwozia, zastrzeżonymi tylko dla tej serii.
Rezerwacja supersamochodu Arrinera Hussarya „33” będzie możliwa wyłącznie po wpłaceniu zaliczki.
Testy i produkcja
W 2011 roku Arrinera Automotive S.A. podpisała list intencyjny dotyczący uruchomienia produkcji supersamochodu Arrinera przez SILS Centre Gliwice Sp. z o.o., członka Ferrostaal Automotive GmbH, Essen, Niemcy ( www.ferrostaal-automotive.com ). SILS Centre Gliwice Sp. z o.o. posiada wieloletnie doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi koncernami samochodowymi oraz wszystkie niezbędne certyfikaty, potwierdzające najwyższy poziom świadczonych usług.
Testy supersamochodu Arrinera Hussarya zaplanowane są m.in. w kompleksie badawczym IDIADA w Hiszpanii. Wprowadzenie do sprzedaży nie nastąpi wcześniej niż pod koniec 2013 roku.
Supersamochód Arrinera będzie oferowany, zarówno z kierownicą po lewej jak po prawej stronie.
O firmie Arrinera Automotive S.A.
Arrinera Automotive S.A. to polska spółka, która powstała w 2008 roku i jej celem jest opracowanie projektu, produkcja i sprzedaż supersamochodu Arrinera.
Supersamochód Arrinera będzie pierwszym supersamochodem, który powstanie w Polsce. Pomysł, kapitał, większość prac projektowych oraz produkcja są dziełem polskich inżynierów i przedsiębiorców.
Spółka otrzymała również istotne wsparcie brytyjskiego konstruktora samochodów sportowych Lee Noble, który jest członkiem Rady Nadzorczej Arrinera Automotive S.A. oraz jej akcjonariuszem.
W czerwcu 2011 Arrinera Automotive SA zakończyła prace nad Prototypem A.H.1 i zaprezentowała go inwestorom, w lipcu spółka pokazała po raz pierwszy prototyp A.H.1 w ruchu.
Odnośnik do filmu reklamowego: http://www.youtube.com/watch?v=CYF55fE3NPU
Odnośnik do kulis powstawania filmu reklamowego: http://www.youtube.com/watch?v=SzE2vJPx1rw
Prototyp supersamochodu Arrinera Hussarya
Prototyp samochodu to pojazd zaprojektowany i zbudowany w celu sprawdzenia możliwości firmy i jej zasobów do budowy auta docelowego. Prototyp A.H.1 posłużył wielu celom, takim jak chociażby: testowanie zastosowanych rozwiązań, ergonomii i poziomu wyciszenia kabiny pasażerskiej, wyeliminowanie błędów czy też zebranie informacji dotyczących postrzegania stylistyki samego samochodu przez zarówno miłośników motoryzacji, profesjonalistów związanych z branżą jak i potencjalnych klientów. Prototyp A.h.1 w obecnej formie nigdy nie miał wejść do produkcji, posłużył jedynie jako platforma badawcza.
Zakładane dane techniczne supersamochodu Arrinera
Długość (mm): 4450
Szerokość (mm): 2056
Wysokość (mm): 1190
Rozstaw kół przód (mm): 1744
Rozstaw kół tył (mm): 1744
Rozstaw osi (mm): 2695
Pojemność silnika (l): 6.2
Silnik: V8
Moc (KM): 650
Maks. moment obr. (Nm): 820
Skrzynia biegów: Graziano
Masa (kg): 1300
Masa/moc (kg/1 KM): 2,0
0-100 km/h: 3,2
0-200 km/h: 8,9
0-200-0 km (s): 14,3
200-0 km/h (m): 133
Czas na 1/4 mili (s): 11.0
Prędkość maks. km/h: 340
Przeciążenie w zakręcie (g): 1,3
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz